۰۹۱۳۷۵۳۸۷۵۰
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    رنگ کپسول های آتش نشانی نشانه چیست ؟

    کاربرد انواع کپسول آبی چیست ؟

    کپسول آتش نشانی آبی برای آتش سوزی های کوچک و ساده همچون دسته A ( کاغذ و مواد خشک ) کاربرد دارند. این کپسولها در چند طبقه بندی مختلف تولید می‌شوند.

    1. با اسپری کردن قطرات آب بر روی محل احتراق، موجب خنک شدن آنها و جلوگیری از حریق می‌شوند. این خاموش کننده ها را به هیچ وجه نباید برای خاموش کردن آتش های ناشی از سوختن مواد الکتریکی بکار برد.
    2. خاموش کننده های آبی با مواد افزودنی : این کپسول ها با فوم یا کف مخلوط شده‌اند.
    3. کپسولهای آتش نشانی بخار آب که بوسیله قطره های بسیار ریز آب، که اندازه آنها بسیار کوچکتر از قطرات اسپری شده می‌باشد محل مورد نظر را خنک کرده و مانع ادامه فرایند آتش سوزی می‌شوند. از ویژگی های این مدل می‌توان به کوچک بودن قطرات آب در آن اشاره کرد. این موضوع برد محدوده فعالیت آنها را کوچکتر خواهد کرد اما میزان تاثیرگذاری آنها به دلیل سطح مقطع بیشترشان چندین برابر افزایش می‌یابد.

    یکی از مشکلاتی که این خاموش کننده ها دارند این است که در دمای کمتر از 4 درجه یخ می‌زنند و غیر قابل استفاده خواهند شد. اما معمولا در این نوع خاموش کننده برای رفع این مشکل از ضد یخ هایی استفاده می‌شود که در دمای ۴۰- درجه سانتیگراد قابل استفاده باشند.

    قدرت پرتاب خاموش کننده های آبی طبق استاندارد انگلیس 7 متر بوده اما این استاندارد در آمریکا به 10 تا 12 متر تغییر می‌کنند. همچنین مدت زمان تخلیه خاموش کننده ها بصورت مداوم طبق استاندارد انگلیس 60 ثانیه می‌باشد اما طبق استاندارد آمریکا ۵۵ ثانیه بوده است. لازم به ذکر است که این نوع خاموش کننده در زمان شارژ کپسول  به صورت کامل دارای ۱۰ بار یا PSI۱۵۰ فشار می‌باشد.

    نظر خود را وارد نمایید.
    آرشیو نمونه کارها